Intervenció en les dificultats de la lectura i
l’escriptura. Importància de la consciència fonològica.
Reconeixement de les dificultats en la lectura i
l’escriptura i mesures d’actuació per proporcionar els ajuts necessaris i
adquirir una bona base per assolir els processos de lectura i escriptura. Mostrant
la importància de la consciència fonològica.
El projecte que presento és l’elaboració, implementació i valoració d’un
material per tal de millorar la lectura i escriptura d’infants amb dificultats
en la lectura i escriptura, i poder reflexionar de la importància de la
consciència fonològica, ja que aquest treball està molt lligat en potenciar la
consciència fonològica dels infants.
La valoració del material la podré fer a partir dels resultats quantitatius
finals en els infants i arrel de l’observació de l’evolució dels infants i com
responen a les activitats plantejades. Una altra part del projecte està
encaminada a la proposta de poder coordinar-se amb els centres escolars, per
tal que tinguin coneixement del que s’està fent i si aquest treball pot tenir
cabuda dins de l’aula, per realitzar activitats en petits grups, de manera
lúdica, adaptant les activitats, si més no, també com a professionals que podem
oferir suport i assessorament sobre allò que treballem amb l’infant i quines
mesures es poden adoptar a l’aula.
Degut al perfil dels infants que acudeixen al centre i davant la realitat
que cada vegada hi ha més infants amb dificultats en els aprenentatges que
demanen consulta i al intentar mantenir la relació amb el meu projecte anterior
plantejo aquesta proposta de treball. Elaborar, aplicar i reflexionar sobre una
proposta d’intervenció per als nens/es amb dificultats en l’adquisició de la
lectura i l’escriptura que acudeixen al servei, així com orientar a l’escola i
a la família dels objectius i treballar de manera coordinada. L’objectiu
principal a aconseguir amb aquesta proposta és assentar una bona base per
assolir i consolidar la lectura i l’escriptura.
Alhora de pensar en l’aplicació del projecte em plantejo seriosos dubtes
com, amb tan poc temps quins resultats puc esperar?, seran suficients per
valorar la idoneïtat del material?, serà viable o donarà resultats una
coordinació amb els centres escolars en tant curt plaç?, espero que aquests
dubtes enriqueixin el treball final per poder reflexionar sobre el material i
la funció d’aquests, quines limitacions m’he trobat i quines millores es
podrien realitzar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada