diumenge, 27 d’octubre del 2013

Descripció del Projecte

Intervenció en les dificultats de la lectura i l’escriptura. Importància de la consciència fonològica.

Reconeixement de les dificultats en la lectura i l’escriptura i mesures d’actuació per proporcionar els ajuts necessaris i adquirir una bona base per assolir els processos de lectura i escriptura. Mostrant la importància de la consciència fonològica.



El projecte que presento és l’elaboració, implementació i valoració d’un material per tal de millorar la lectura i escriptura d’infants amb dificultats en la lectura i escriptura, i poder reflexionar de la importància de la consciència fonològica, ja que aquest treball està molt lligat en potenciar la consciència fonològica dels infants.

La valoració del material la podré fer a partir dels resultats quantitatius finals en els infants i arrel de l’observació de l’evolució dels infants i com responen a les activitats plantejades. Una altra part del projecte està encaminada a la proposta de poder coordinar-se amb els centres escolars, per tal que tinguin coneixement del que s’està fent i si aquest treball pot tenir cabuda dins de l’aula, per realitzar activitats en petits grups, de manera lúdica, adaptant les activitats, si més no, també com a professionals que podem oferir suport i assessorament sobre allò que treballem amb l’infant i quines mesures es poden adoptar a l’aula.

Degut al perfil dels infants que acudeixen al centre i davant la realitat que cada vegada hi ha més infants amb dificultats en els aprenentatges que demanen consulta i al intentar mantenir la relació amb el meu projecte anterior plantejo aquesta proposta de treball. Elaborar, aplicar i reflexionar sobre una proposta d’intervenció per als nens/es amb dificultats en l’adquisició de la lectura i l’escriptura que acudeixen al servei, així com orientar a l’escola i a la família dels objectius i treballar de manera coordinada. L’objectiu principal a aconseguir amb aquesta proposta és assentar una bona base per assolir i consolidar la lectura i l’escriptura.


Alhora de pensar en l’aplicació del projecte em plantejo seriosos dubtes com, amb tan poc temps quins resultats puc esperar?, seran suficients per valorar la idoneïtat del material?, serà viable o donarà resultats una coordinació amb els centres escolars en tant curt plaç?, espero que aquests dubtes enriqueixin el treball final per poder reflexionar sobre el material i la funció d’aquests, quines limitacions m’he trobat i quines millores es podrien realitzar. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada