Us deixo un enllaç d'un video d'una nena de 4 anys que comença a escriure.
En aquest video expliquen els requisits per
aprendre a escriure:
- Coordinació de la motricitat fina.
- Bon nivell de llenguatge oral.
Apareixen diferents professionals que
fonamenten el procés d’aquest aprenentatge. Una psicòloga, logopeda i mestra
explica com els nens han de descobrir que la tira fònica es descompon en sons o
fonemes, passant de la paraula, a síl·labes i a fonemes. I com cal fer un
treball d’audició, que també afavorirà el llenguatge oral, necessari per
potenciar l’escriptura.
Ens van ensenyant activitats que van
realitzant a l’escola per treballar les síl·labes, com fan rimes, com treballen
les paraules i aprenen a treure sons aïllats. Com han d’adquirir l’aprenentatge
i la correspondència dels sons amb les grafies, treballant l’abecedari. Es a
dir, tot un treball de consciència fonològica. Tal com diu al final del vídeo
molt important.
Surt una altra professional, especialitzada en
cal·ligrafia, explicant l’evolució de la cal·ligrafia:
- Etapa Pre cal·ligràfica: 5 anys quan comencen a escriure.
- Etapa Cal·ligràfica: agafen el model de l’escola 8, 10, 12 anys.
- Etapa Post cal·ligràfica: a partir dels 12, 13, 14 anys, es va personalitzant la seva lletra.
Penso que aquest vídeo és molt interessant,
amè, i amb molta relació amb el meu projecte de pràctiques.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada