dijous, 14 de novembre del 2013

Procés de diagnòstic i Programa de Treball


El procés que segueixen al Servei per tal de fer la valoració de les dificultats dels nens que acudeixen i l’elaboració del Programa de Treball és el següent.

  • El procés comença amb una entrevista amb el pares, als quals es demana que el primer dia portin totes les notes i informes que tinguin dels cursos anteriors, així com els àlbums, llibretes on es puguin analitzar les produccions escolars. Es fa una entrevista amb els pares per elaborar l’anamnesi. 

  • A continuació es realitzen dues sessions d’exploració amb el nen per tal que passar Proves Psicopedagògiques d’aprenentatges instrumentals de Canals. Es realitza activitat de velocitat i comprensió lectora, activitats de dictat, copi i text lliure, activitats de resolució de problemes i operacions. També es valora l’expressió oral completant oracions i explicant un conte, una història o relat que li resulti més còmode al nen.

  • Un cop s’obtenen realitzat aquestes activitats, s’analitzen les respostes, igualment es farà amb les produccions escolars que han facilitat els pares. D’aquesta manera establir quines macances i punts forts presenta l’infant en els seus aprenentatges.

  • A partir de l’anàlisi de les dificultats s’elabora un Programa de Treball, amb els objectius d’allò que s’ha de treballar.

  • Un cop tenim tot això, es realitza l’entrevista de retorn amb els pares, on s’explica tot el procés realitzat, les dificultats i quins plantejament de treball es proposa.

  • En aquest Servei es treballa de manera coordinada, mantenint contacte amb les famílies i demanant el suport en allò que la terapeuta consideri, es realitzen coordinacions amb les escoles, per tal de treballar en una mateixa línia, oferint suport si és necessari.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada