dilluns, 16 de desembre del 2013

Conclusions i acomiadament

Després de set setmanes de pràctiques amb una aturada entre mig, les meves pràctiques ja han acabat, primer de tot agrair la comprensió davant les dificultats en les que m’he trobat davant aquest pràcticum, primer el canvi de centre, la qual cosa suposava un canvi important en la meva proposta de treball i segon l’aturada per la malaltia, que tampoc m’ha acabat de deixar com a mi m’hagués agradat per la manera de ser que tinc, però he intentat superar tots els reptes amb els que m’he enfrontat.

M’agradaria destacar el fet que el meu diari de pràctiques està centrat en exposar les fases d’implementació del meu treball. Durant les pràctiques he pogut estar present i participar en les sessions de la resta de nens que acudien al centre les hores en que jo estava, amb gairebé tots els nens i nenes treballa aspectes relacionats amb dificultats d’aprenentatge de la lectura i l’escriptura que estan dificultant el seu rendiment escolar. Per això les entrades que composen el meu blog  estan relacionades amb els processos d’adquisició de la lectura i l’escriptura.

Aquesta estada ha estat completament diferent amb les meves pràctiques anteriors, d’una banda és molt enriquidor pel que suposa poder conèixer una altre àmbit d’intervenció, i sobretot com treballa la meva tutora de pràctiques, que és una gran professional, ja que té moltíssima experiència i gran quantitat de recursos, d’aquesta manera tens més visions de la professió. Però d’altra banda m’ha costat per poder elaborar-implementar el meu pla de treball que estava pensat en un primer moment com una eina d’orientació per a mestres, i finalment ha esat un material d’implementació directa per part del psicopedagog. Amb això, m’agradaria destacar que tot i que trobo coses positives en haver canviat de centre, pel que suposa com dic obrir camp, m’hagués agradat poder-les fer en un únic centre, ja sigui l’escola o el servei privat, ja que d’aquesta manera hagués pogut aprofundir més. De l’escola ja vaig marxar amb la sensació de voler i necessitar més i del servei privat em passa el mateix. Per sort amb els dos centres he estat molt a gust, i amb l’escola he continuat tenint relació i contacte i espero amb aquest servei que pugui ser així.

Trec moltes situacions i vivències profitoses, el que significa treballar en un equip petit però cohesionat, amb unes directrius de treball clares, i com es coordina un centre, tenint en compte la vessant educativa i la vessant administrativa. He aprés i viscut l’estreta relació que s’estableix tant amb els infants com amb les famílies, acabes establint un vincle afectiu. A l’escola la relació amb les famílies no és tan estreta i tan directa com al servei, sempre deixant clar que hi ha de tot, però en línies generals hi ha més contacte directe amb les famílies, ja que a l’acabar cada sessió com a mínim hi ha un petit feed-back. També les diferents relacions que s'estableixen amb les escoles i com aquestes valoren i reben la figura del professional extern que acudeix al centre escolar. 

M'agradaria concloure i tancar el meu blog amb una cita de l'autor Lao Tse: "Si das pescado a un hombre hambriento lo nutrirás durante un dia. Si le enseñas a pescar, le nutrirás durant toda su vida." Aquesta cita plasma molt bé l'objectiu de la nostra pràctica amb els infants en l'àmbit educatiu.



Moltes gràcies!     

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada