dilluns, 16 de desembre del 2013

La meva tutora i els seus recursos

En aquesta entrada que seran una de les últimes que realitzo al blog, m’agradaria poder deixar reflectit el meu agraïment a la meva tutora de pràctiques. Trobo que és una gran professional i amb molts recursos, que m’han servit per obrir camp i veure més enllà.

Exemples:

  1. Arriba un nen amb les ulleres baixades i mirant per sobre, de seguida la meva tutora es va adonar i li va demanar per on estava mirant, que no estava fent servir les ulleres, després ens vam fixar i alhora de treballar feia un joc per que les ulleres no li anaven bé.
  2. Establir relacions, treballant els elements de l’oració amb un nen que no tenia clar cap concepte i presentava un embolic important, van realitzar un esquema de quadres molt aclaridor que va fer que el nen veiés clar els elements i els pogués trobar i diferenciar.
  3. Separació de les paraules a les oracions: amb alumnes amb dificultats en la separació de paraules a les oracions, em van agradar molt aquests dos recursos, primer un estoig amb gomets enumerats i han d’anar picant cada gomet per cada paraula de l’oració, i una altre és que té al terra sis trossos de cinta adhesiva enganxada amb una distància de 15 cm entre cadascuna i els nens salten per cada paraula que diem a l’oració (si les oracions eren més llargues es posava un color o altre material per que saltés més).
  4. Treballar la memòria: amb un infant amb dificultats en retenir informació, va començar treballant amb embarbussaments i dites, el nen es va engrescar moltíssim, un nen que també és molt nerviós, doncs es va poder treballar que estigués tranquil i atent i pogués aprendre els embarbussaments i les dites, començant al centre i seguint la feina a casa, i a l’altre dia els podia dir. Després tenia una capseta amb unes targetes amb un dibuix cadascuna que es referia a un embarbussament o dita, llavors agafaven la capseta triaven una targeta i havia de recitar l’embarbussament o la dita.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada