En aquesta entrada que seran una de les
últimes que realitzo al blog, m’agradaria poder deixar reflectit el meu
agraïment a la meva tutora de pràctiques. Trobo que és una gran professional i
amb molts recursos, que m’han servit per obrir camp i veure més enllà.
Exemples:
- Arriba un nen amb les ulleres baixades i mirant per sobre, de seguida la meva tutora es va adonar i li va demanar per on estava mirant, que no estava fent servir les ulleres, després ens vam fixar i alhora de treballar feia un joc per que les ulleres no li anaven bé.
- Establir relacions, treballant els elements de l’oració amb un nen que no tenia clar cap concepte i presentava un embolic important, van realitzar un esquema de quadres molt aclaridor que va fer que el nen veiés clar els elements i els pogués trobar i diferenciar.
- Separació de les paraules a les oracions: amb alumnes amb dificultats en la separació de paraules a les oracions, em van agradar molt aquests dos recursos, primer un estoig amb gomets enumerats i han d’anar picant cada gomet per cada paraula de l’oració, i una altre és que té al terra sis trossos de cinta adhesiva enganxada amb una distància de 15 cm entre cadascuna i els nens salten per cada paraula que diem a l’oració (si les oracions eren més llargues es posava un color o altre material per que saltés més).
- Treballar la memòria: amb un infant amb dificultats en retenir informació, va començar treballant amb embarbussaments i dites, el nen es va engrescar moltíssim, un nen que també és molt nerviós, doncs es va poder treballar que estigués tranquil i atent i pogués aprendre els embarbussaments i les dites, començant al centre i seguint la feina a casa, i a l’altre dia els podia dir. Després tenia una capseta amb unes targetes amb un dibuix cadascuna que es referia a un embarbussament o dita, llavors agafaven la capseta triaven una targeta i havia de recitar l’embarbussament o la dita.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada