dilluns, 9 de desembre del 2013

Tècniques d'estudi i aclarir conceptes


Tal com vaig explicar a una de les entrades la meva tutora de pràctiques actualment atén a nens amb edats compreses entre els 7 i 16 anys, exposaré una mica les dificultat i la feina que està realitzant amb el noi de 16 anys.

Aquest nen presenta dificultats d’aprenentatge relacionades amb una baixa comprensió lectora, dificultats en l’expressió escrita, pel que fa a l’elaboració d’un text i un elevat nombre de faltes d’ortografia. Aquestes dificultats en la comprensió lectora afecten a la seva capacitat de poder estudiar i adquirir els conceptes, fets, de les diferents assignatures.

M’ha sobtat molt el garbuix de conceptes i com ha d’anar aclarint-los, des de conceptes més bàsics de diferenciar un nom, d’un verb, d’un determinant, d’una adjectiu...

L’ha d’anar ajudant a situar-se davant d’un text d’estudi, fer una primera lectura, amb aturades cada paràgraf (en funció de la llargada) i marcar el vocabulari que no entén, explicar allò que ha llegit per veure si ho ha entès. Realitzen activitats de resum, gràfics, qüestions de comprensió lectora.

L’ha ajudat a organitzar-se la feina a casa, establint un calendari per programar que farà, l’estona que ha dedicar a l’estudi i respectar-lo, establir com ha de ser aquest espai d’estudi, sense estímuls distractors, ben il·luminat, amb suficient espai per poder treballar.


Amb aquest noi, degut l’edat que té i les dificultats que presenta és molt important la coordinació d’allò que fa a les sessions amb el que realitza a l’escola, per això molts textos que es treballen són els mateixos o els que ha de treballar properament a classe, d’aquesta manera els textos són més profitosos. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada