Tal com vaig explicar a una de les entrades la
meva tutora de pràctiques actualment atén a nens amb edats compreses entre els
7 i 16 anys, exposaré una mica les dificultat i la feina que està realitzant
amb el noi de 16 anys.
Aquest nen presenta dificultats d’aprenentatge
relacionades amb una baixa comprensió lectora, dificultats en l’expressió
escrita, pel que fa a l’elaboració d’un text i un elevat nombre de faltes d’ortografia.
Aquestes dificultats en la comprensió lectora afecten a la seva capacitat de
poder estudiar i adquirir els conceptes, fets, de les diferents assignatures.
M’ha sobtat molt el garbuix de conceptes i com
ha d’anar aclarint-los, des de conceptes més bàsics de diferenciar un nom, d’un
verb, d’un determinant, d’una adjectiu...
L’ha d’anar ajudant a situar-se davant d’un
text d’estudi, fer una primera lectura, amb aturades cada paràgraf (en funció
de la llargada) i marcar el vocabulari que no entén, explicar allò que ha llegit
per veure si ho ha entès. Realitzen activitats de resum, gràfics, qüestions de
comprensió lectora.
L’ha ajudat a organitzar-se la feina a casa,
establint un calendari per programar que farà, l’estona que ha dedicar a l’estudi
i respectar-lo, establir com ha de ser aquest espai d’estudi, sense estímuls
distractors, ben il·luminat, amb suficient espai per poder treballar.
Amb aquest noi, degut l’edat que té i les
dificultats que presenta és molt important la coordinació d’allò que fa a les sessions amb el
que realitza a l’escola, per això molts textos que es treballen són els
mateixos o els que ha de treballar properament a classe, d’aquesta manera els
textos són més profitosos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada